יום ראשון, 15 בנובמבר 2015

מחבלים בפריז, מחבלים בעולם.

והנה רועשות אמות הסיפים. מאז מפלת קו מג'ינו לא נחלו הצרפתים כזה כשלון.. הרי צרפת בבחינת שור מועד. עלילות שרלי הבדו והיפר כשר היו צריכות להחזיק את רשויות הביטחון הצרפתיים במתח תמיד.
אבל לא על כך רציתי לכתוב. 
לאחרונה אנו חוווים אירועי סכינאות וכל אירוע כזה מלווה הקביעה ה'לכאורה' כתובה בציפורן ברזל: זה מחבל בודד ולכן קשה עד בלתי אפשרי לצפות את מעשיו. לדברי צרי-האופק הסכינאי בקומו ממיטתו בבוקר מחליט מניי וביי: היום מזג אוויר טוב לרצח יהודים, או היום טוב לרצוח צרפתים. לא כן הוא. לאותו סכינאי מפמפמים בראש יומם וליל ואומרים לו שהוא מיואש והמיואשים אחת דתם: לרצוח. 
דברי אמת. המחבל הבודד המחליט בעקבות ההסתה-ללא-גבול-להרוג-יהודים נע מתחת לרדאר. לכאורה התנהגותו בלתי צפויה אבל מה טוענים בשמאל שהרבנים מסיתים ולבסוף קם איזה יגאל אמיר ועושה מעשה. האם הרבנים המסיתים נקיים? ודאי שלא! ואצלנו הרבנים המסיתים נער יספרם ואצל המוסלמים כל החברה מנגנת את אותה מנגינת רצח. אמנם אין איש הרואה מחשבות ניצפנות. אבל גם אין צורך לדפוק את הראש בקיר ולחפש את הסכינאי. אין לו ריח מיוחד ואין לו זנב. הנה מה צריך לעשות. ראשית הבה נעקוב אחרי מהלך מחשבותיו: א) אני מקבל על עצמי את סכנת המוות ביודעי שממתינות לי 72 בתולות והורי יקבלו פנסיה ורחוב יקרא על שמי. ב)והיה אם אפצע מובטח לי טיפול של גיבור, וכל דאגה תרחק ממני. ג) אם אכלא בישראל אהיה בין חברים מכובדים והמשכורת 'תדפוק' מן היום הראשון ובעיסקת החילופים הבאה יכניסו אותי יחד עם חברי לאוטובוס וניסע לרמאללה ברוב טקס. 
לכל השיקולים האלה של המחבל יש בסיס אחד. והוא המוסר הקפוא הכובל את ידינו. ושוב, ולא בפעם הראשונה, אני נאלץ להסביר מה הוא מוסר. מוסר הוא מסכת הלכות, או רשימת עשה ואל תעשה שמטרתה אחת: לתרום להמשך רווחת מחזיקי-המוסר, ולהטיב את סכויי השרדותם. מטרה זו היא הורתו של המוסר והסיבה היחידה לקיומו. יוצא מזה שהמוסר לא עובד, הוא "מזייף". אלפי שנים היתה האנושות ללא איסלם והמוסר כפי שהכרנו אותו 'עבד'. כיום העולם אחר. יש דת המובילה את מאמיניה לרצח כל כופר והעולם ממשיך לתהות: איך הם יכולים לרצוח בדם קר?   חבל על מאמצי התהייה, זו הדת ואלה תכתיביה. יפי הנפש אומרים אבל הרי יש מיליארד מוסלמים הדורשים שלום!? ואני אומר מי אתם שתגידו לבין לאדן מה אומר האיסלם? ומנהיג דאיש, הרי הוא בקי בקוראן מאובמה. וכל אותם המוסלמים שמתוכם ואל תוכם צומחים הרוצחים מה הם עושים חוץ מלהרוג איש את רעיהו? 
אם ידע הסכינאי שלא רק פנסיה לא יקבלו הוריו אלא ביתם יהרס והם יוגלו לעזה יש רגליים לסברה שיחשוב עוד הפעם ויכלכל את מעשיו בחשבון אחר. בחשבון פשוט, שכל אחד יכול לעשות, יוכח שמספר האבידות הכללית בעקבות הפעלת ענישה קולקטיבית תפחת.
והעולם מרסן את עצמו ומעניש בענישה קולקטיבית רק בסתר, ואז יורשי שולמית אלוני נרעשים. איך אומרים במקומותינו? לא יעזור בית דין המוסר האנושי יעבור רביזיה. והארץ תשקוט.




אין תגובות: